esmaspäev, 25. november 2019

Pickup - Briti eri: Keila noortekeskus "Eksinud üksikule saarele“

Talvel tuli mõte minna Naissaarele, tahtsin teha seda juba läbi tuttava „Nopi Üles“ projekti kaudu, kuid kahjuks selgus, et sinna see ei sobi. Aga mul läks õnneks, et samal ajal oli võimalus proovida kirjutada Pickup lõimumise projekti. Nii nagu toona aru sain oli sellesse projekti oodatud eri rahvusest noored, seega kutsusin kohe omale appi Roberti ja Danieli, kellel on kodune keel samuti eesti ja vene.

Projekti eesmärgiks seadsime, et saaksime telkida, tutvuda looduse ja ajalooga. Samuti soovisime leida uusi sõpru. Meie arvates sai projekti eesmärgid täidetult, kuigi oli agasid. Juba kirjutamise kogemus andis meile juurde julgust ja enesekindlust. Planeerimise osas on järgmine kord rohkem vaeva näha, olles saarel saime aru, et aega oleks pidanud planeerima rohkem. Kahjuks üks päev saarel on vähe, ei näinud nii palju ajalooga seotud kohti kui lootsime.

Sai täidetud soov – telkida, õppisime ise ja samuti ka teised kuidas panna telki üles ja hiljem kokku panna. Samuti sai õpitud kuidas pakkida omale vajalikud asjad kaasa. Mina õppisin saarel olles kasutama väikest matka gaasipliiti. Kõik koos õppisid lõket tegema ohutult.

Matkates Naissaarel käisime „Taani Kuninga aias“, nägime vanu sõjaväe ehitisi ja rajatisi. Meile meeldis, et leidsime metsast vana lõhkekeha. Metsas matkates sõime mustikaid ja õppisime tunda taimi, millest hiljem valmistasime teed. Matkates metsas, leidsime ühe vana maja, kus oli sees rong – -me kõik koos proovisime seda liigutada. Laagris olles läksime kõik koos lõkke materjali korjama. Kõige nooremad olid selles usinamad.  Õhtu laagris möödus lõbusalt, kuna õppisime uusi kaardimänge, mis olid päris head. Laagris olles valmistasime ise omale söögi ja grillisime vahukomme. Lõket tehes pidin kutsuma kõige nooremaid korrale, kuna nendel oli soov tulega mängida, kuid seda me ei lubanud. Aga lubatud oli käbide viskamine lõkkesse, sai harjutada täpsust ja kaugust.

Lõimumine – erinevatest rahvustest noored, said omavahel suhelda ja küsida eri keeltes, mis on mis. Et suhtlus oleks parem on vaja rohkem aega. Õhtul lõkke ääres olles võtsid peaaegu kõik aktiivselt osa mängudest ja suhtlemisest. Eri rahvusest noortega saame ka edaspidi tänu noortekeskuse olemasolule kokku ja nii saame omavahel suhelda. Meie eesmärk eri rahvusest noortega on aidata neil olla ühtses sõbralikus ühiskonnas. Aitame sulanduda ja leida uusi sõpru. Saarele minnes leidsime uusi lahedaid sõpru . Parim osa oli see, et saime saarel ööbida, puhata vanematest ja uute inimestega suhelda.

Kogukonna kaasamine – kuna saarele mineku reklaam oli avalik, siis seda nägid ka lapsevanemad. Nii mõnigi lapsevanem soovitas ise oma lapsel kaasa minna, et saaks olla koos omaealistega. Kogukonna kasu on, et erirahvusest noores saavad omavahel suheldud ja teevad midagi head koos. Viibivad looduses, õpivad keelt ja sotsiaalseid suhteid.

Elulised oskused, mida õppisime-saime natuke teada saare ajaloost ja legendidest. Harjumatu, et erinevad noored ja täiskasvanud söövad ühise laua taga. Tuleb arvestada kultuuri ja rahvusega ja nende traditsioonidega. Nt. meil oli kaasas türgi noor ja pidime arvestama, et ka tema oma usu tõttu söönuks saaks. Proovisime kõik koos arvata, kui vana keegi on. See on keeruline, sest inimeste vanus ei vasta nende välimusele. Õppisime tundma, et ka noortekeskuse töötajad on ägedad. Meie ise õppisime tänu projektile juurde arvuti kasutamist, planeerimist, suhtlemist täiskasvanutega. Kunagi kui on mõni hea ja huvitav mõte, siis hea meelega viiks selle jälle täide uue projekti näol. Sest julgust oleme saanud hoolega juurde.

Tuletasime noorematele meelde, et viisakus ja korrektne sõnavara on väga oluline. Liiklemist saarele planeerisime mitmeti, algselt oli plaan minna rongiga, siis oli õhus plaan buss, kuid otsustasime, rongi kasuks, kuna seal on ruumi alati rohkem kui bussis. Liinibussi mahutavuses ei saa kindel olla, kui on suurema seltskonnaga minek. Sellises vormis on hea ja lihtne, aruande mis tegime ja kuidas läks.

Harjumused ja käitumine-läbi projekti oleme saanud paremini tundma, noortekeskuse noorsootöötajaid, usaldame üksteist. Sellest kogemusest õppisid ka teised noored. Nad tulid samuti kokkulepitud ajaks koosolekule ja varem kohale kui hakkasime hommikul asju pakkima. Nagu eelpool öeldud, tuleb järgneva ürituse või projekti jaoks varuda rohkem aega, kohapeal olla, siis saab rohkem suhelda, mängida ja arvestada teistega.

Suhtumine ja väärtused-oleme palju julgemad ja on soov edaspidigi koos noortekeskusega midagi teha ja kuhugi minna. Püüame osata arvestada erinevate inimestega (vanus, rahvus, sugu). Oleme teistele noortele eeskujuks sellega, et nad näevad mida saab noortekeskuses tänu erinevatele projektidele teha ja korda saata. Ise oleme juba palju julgemad ja avatumad.

Suhtlemise ja eneseväljendusoskused- koostöös noorsootöötajatega saime teha koos otsused – kuidas minna, mida kaasa võtta. Nagu eelpool mainitud tuli välja, et kohapeal olevat aega peab planeerima pikemaks, et seatud eesmärgid paremini teoks teha.
Arvuti kasutamise juures sai õppida kirja kirjutamist, programmis plakati kujundamist ja samuti hiljem jutu kirjutamist. Matemaatilised pidime välja arvutama, kuidas rongi ja praami ajad klapivad. Uus õppimis viis kuidas suhelda eri rahvusest ja kultuurist inimestega. Oleme saanud palju julgemaks oma ideede välja käimise puhul.

Konkurssi "Pick-Up - Briti eri" rahastas Briti Nõukogu.