Мероприятие «Игра- Головоломка Vitaboud“
Меня зовут Юлиана Хабренкова и моя профессия – молодежный работник.
В 2015 году я принимала участие в первой встрече проекта Digital Superpowers, в рамках которого проходило мероприятие, о котором я хочу написать подробнее. Проводили и подготавливали данное мероприятие мы в команде с работниками центра неформального обучения VitaTiim.
На проекте Digital Superpowers я познакомилась с различными интересными инструментами, которые можно применять в молодежной работе для побуждения молодежи к саморазвитию. Одним из таких инструментов является бесплатное приложение для мобильного телефона ActionBound. Суть приложения в том, что каждый может создать свою пошаговую игру и впоследствии поделиться ею с друзьями. Игра состоит из ряда заданий, следующее задание игрок получает только в том случае, если выполнит предыдущее задание. Приложение идеально подходит для организации интересного досуга как для молодежи так и для взрослых и главное его преимущество – игру может сделать каждый.
У нашей команды было несколько встреч, на которых мы придумали ряд заданий и согласовали порядок действий. Заданий изначально было придумано больше, однако путем долгих обсуждений мы выбрали самые интересные.
Так же мы обозначили целевую аудиторию (14-18 лет) и количество мест( 3 команды по 2 человека в каждой). Была открыта форма регистрации на платформе Google, ссылка на которую распространялась в социальных сетях на странице центра VitaTiim.
Молодежь отреагировала на мероприятие позитивно и с интересом, и уже через несколько дней мы набрали необходимое количество хорошо мотивированных ребят, желающих принять участие в молодежном обмене от проекта Digital Superpowers.
В назначенный час мы начали наше мероприятие. Начать решили, как полагается, со вступительного слова о проекте Digital Superpowers, о программе ActionBound и о том, что если ребятам понравится игра, то мы могли бы научить их самостоятельно создавать подобные игры. Данную новость участники встретили с явным интересом. Все без исключения старались вникнуть в правила игры и суть пользования приложением. Уже через 15 минут всем стало все понятно и началось соревнование. Из обратной связи мы узнали, что большинство заданий участникам показались в меру сложными и посему еще более интересными. Особенно ребят привлекло то, что каждая команда получала задание в своей последовательности, что исключало возможность образования «очереди». В игре на время очередей на задания быть не должно, и мы заранее продумывали, как это можно предотвратить.
Я отвечала за подсказки участникам, из-за чего на протяжении всей игры перемещалась между заданиями. Из собственных впечатлений могу сказать, что участникам было интересно и весело. Они громко кричали, смеялись и эмоционально рассуждали над каждым из заданий.
В заключении скажу, что работали мы над этим мероприятием с большим удовольствием и вложили в него душу. Возможно, из-за этого игра получилась хорошей и понравилась тем, кто участвовал. Удовольствие получили все, и организаторы и игроки. Практически каждый игрок захотел научиться делать подобные игры самостоятельно, что я считаю уже отличным результатом.
Юлиана Хабренкова
Завуч по интересам в гимназии Силламяэ
Tööpäev „Loogilise mõtlemise mäng VitaBound”
Minu nimi on Juliana Habrenkova ja mu eriala on noorsootöö. Aastal 2015 võtsin osa projektist „Digital Superpowers”, mille raames toimus üritus, millest tuleb siin juttu. Tegime ettevalmistusi ja viisime läbi selle ürituse koostöös mittetulundusühenguga „Vita Tiim”. Projekti „Digital Superpowers” jooksul ma sain uusi teadmisi uutest meetoditest, kuidas kaasata noori noorsootöösse ning selles valdkonnas ennast arendada.
Üks projekti tegevusest oli tasuta smartfoni „ActionBound” lisand. Mõte on selles, et igaüks võib samm-sammult koostada smart-mängu ja saata selle oma sõbrale. Mäng koosneb ülesannete reast ning järgmine ülesanne tuleb mängijale alles siis, kui ta teeb ära kõik eelnevad ülesanded. See sobib ideaalselt nii noorte kui täiskasvanute vaba aja veetmise meetodiks. Pluss on selles, et igaüks saab ise koostada mängu.
Meie tiimis toimus mitu kohtumist, kus me otsustasime, mis mängu ülesanded peavad olema ja kes mida teeb. Esialgu ülesandeid oli rohkem, kui vaja, kuid arutlusel me võtsime mängu need, mis olid optimaalsed ja kõige huvitavamad.
Sihtrühmaks olid noored vanuses 14-18a kolmes tiimis (3 tiimi, kus igas tiimis on 2 mängijat). Avatud registreerumine oli Google vormil, viide oli jagatud sotsiaalvõrgustiku keskuse VitaTiim kodulehel.
Noortele idee väga meeldis ja nad reageerisid kiiresti reklaamile. Juba paar päeva hiljem võistkonnad olid valmis osalema mängus.
Määratud ajal me alustasime oma tegevust. Alustasime projekti „Digital Superpowers” juhendiga. Samuti rääkisime programmist „ActionBound”. Andsime teada, et juhul kui mäng meeldib, siis võiks koostada seltskonda iseseisvalt. See uudis oli väga teretulnud. Kõik hakkasid tutvuma mängu reeglistikuga ja smartfoni lisandi kasutusjuhendiga. Juba 15 minuti pärast algust kõik oli selge ja võistlus alanud. Tagasisidest saime teada, et paljud ülesanded olid suhteliselt keerulised ning see tegi ülesanded veel huvitavamaks. Kõige tähtsam asi oli selles, et ülesanded olid antud õiges järjekorras ja „ootejärjekorda” ei tekkinud. Mängu ajal seda ei tohtinud juhtuda ning koostajad arvestasid sellega.
Mina andsin õpilastele abi ning seetõttu liikusin ülesannete vahel. Mina arvan, et mängu osalejatel oli väga lõbus ja huvitav. Paljud reageerisid suurte emotsioonidega ning neil oli lõbus.
Lõpetuseks ütlen, et töötasime ürituse ajal positiivselt ja hingega. Sellepärast üritus ka õnnestus. Rõõmu said kõik: korraldajad kui ka osalejad. Peaaegu kõik osalejad tahtsid edasi areneda, mis oli suur saavutus minu arvates.
Juliana Habrenkova
Sillamäe gümnaasiumi noorsootöötaja-huvijuht
Noorsootöö nädala korraldajaks on Eesti Avatud Noortekeskuste Ühendus.
Noorsootöö nädala korraldamist toetab Eesti Noorsootöö Keskus.
Noorsootöö nädal 2016 info ja sündmuste kava on leitav: https://www.entk.ee/kalender/
Noorsootöö nädala korraldajaks on Eesti Avatud Noortekeskuste Ühendus.
Noorsootöö nädala korraldamist toetab Eesti Noorsootöö Keskus.
Noorsootöö nädal 2016 info ja sündmuste kava on leitav: https://www.entk.ee/kalender/
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar