Enne projekti taotlust, meil oli palju mõteid, mida võiks projekti raames teha. Põnevaid asju on palju, aga kõike ei jõua. Siis taipasime, et on parem õpetada noori erinevaid asju korraldama, kui teha pidevalt üksi.
Püstitasime eesmärgi, et korraldame oma meeskonnaga noortele vanuses 16-18 väljasõidu koolitusega, kus nad saavad õppida, kuidas korraldada ja läbi viia kahekeelseid sündmusi heal tasemel. Ning plaanis oli kaasata 7 noort Narvast ja 7 noort Tartust. Ning et nad hiljem korraldaksid nii Narvas kui ka Tartus üritusi, kuhu kaasavad eri kultuuri taustaga noori.
Plaanitud tegevused olid peaaegu täismahus täidetud: viisime läbi 2-päevast koolitust Tallinnas, ning korraldasime kaks üritust peale seda. Kokku osales 80 inimest. Kuid COVID19 pärast ei saanud üks meeskond korraldada ürituse ofline ning tekkisid raskused online ürituse korraldamisega ja teine meeskond korraldas üritust ainult kohalikul tasemel ja ei saanud kutsuda eesti keelseid osalejaid teisest linnast. Üks üritus oli Bermuda mäng, mis arendab loogilist mõtlemist ja meeskonnatöö oskust. Teine üritus oli online, kus majandusteaduste doktor viis läbi koolituse noortele ja noorsootöötajatele meeskonnaloomise kohta ning kuidas töötada mitmekeelsetes tiimides. Lisaks sellele iga meeskond sai endale konsultatsiooni graafilise disainerilt ja kultuurikorraldajatelt, kes aitasid neile paremini üritusi läbi viia.
Tänu koolitusele saime vaadata ürituste korraldamisele erinevatest külgedest ning saime teada, kuidas meeskonda luua ja juhtida, kust rahastust otsida ja taotleda, milleks on vaja oma ürituse reklaamile palju tähelepanu pöörata ning vaatasime häid ja halbu näiteid. Lisaks sellele arutasime ürituste erinevatest formaatidest ja meetoditest, kuidas passiivsest osalejatest teha aktiivsemaks. Mõtlesime välja mitu meetodeid, kuidas inimesi kaasata ning sellega arendasime ka meie empaatia võimet, sest vaatasime osaleja vaatenurgast. Arendasime oma planeerimisoskust ja loomingulisust – mõtlesime välja ürituste ideid. Saime ka võimaluse arutada online ürituste kohta ning milliseid tehnoloogiaid saame kasutada, et teha häid üritusi interneti kaudu. Vaatasime erinevaid programme ning mõtlesime, kuidas osaleja ennast tunneb, osaledes online üritustes. Peame tunnistama, et oli raske mitmekeelses meeskonnas töötada. Arvasime, et meil on lihtsam kokku leppeid sõlmida, aga meil oli palju vaidlusi, arutelusid ja isegi solvanguid. Reflekteerides, saime aru, et meile mõjus väsimus ja see, et me ei osanud oma ideid lihtsamas keeles väljendada ning ei jõudnud oodata, kuna teine inimene lõpetab oma ideede seletamise. Õnneks kõik saime tehtud! Kogemus ei pea olema iga kord väga positiivne. Oli ka negatiivseid asju, näiteks mõned tiimikaaslased ei panustanud piisavalt, me ei arutanud meeskonnas piisavalt mis meile meeldis ja mis võiks paremini olla.
Hea, et kõik osalejad jagasid positiivseid emotsioone koolituse lõpuks ning see fakt, et kõigile meeldis seda teemat õppida ning nad soovivad edasi jätkata, arvestades, et saab teha mitmekeelseid üritusi ja kaasata erinevaid inimesi.
Online üritusega oli selline raskus, et paljud meeskonna liikmed ei tahtnud seda korraldada, sest noored on väsinud online tegevustest ning oli kartust, et keegi ei hakka osalema. Kuid lõppude lõpuks see sai tehtud ka! Oli raske täita tingimust, et pool osalejatest olid muu kultuuritaustaga. Tegime oma parima, et seda tagada.
Ürituste osalejaid jäid ka rahul ning said selle kogemuse, et venekeelsed ja eestikeelsed noored saavad ühtedel ja samadel üritustel käia. Eriti kui nad on online ja inglise keeles.
Tunneme, et selliseid projekte on vaja korraldada, et arendada noorte omavahelist suhtlemist erinevates keeltes ning mitte ainult suhtlemist, vaid ka koostöö oskust.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar