Projekti idee sündis soovist
korraldada ise midagi ägedat noortele. Selleks moodustasime projektitiimi,
võtsime hinnapakkumisi ning hakkasime koostama plaani. Leides toetusvõimalused
seadsime ürituse põhimõtteks tutvustada elu peale taasiseseisvumist ja ühendada värskelt
loodud valla noori. Planeerisime üritusele vastavad tegevused ja muusika. Õhtu
jooksul mängis Eesti 90ndate muusika, toimusid mängud ja tegutses fotonurk.
Peaesinejaks oli Karmo&Küberünnak. Peo muutis põnevaks asjaolu, et tegu oli
stiilipeoga, mistõttu ootasime osalejaid vastavas riietuses. Meie rõõmuks
enamik osalejaid tegi ka seda. Peo lõpus valisime välja parimad kostüümid.
Ürituse käigus tutvusid noored omavahel, mis aitab kaasa ühtsema valla
tekkimiseks.
Meie ürituse põhieesmärgiks oli ühendada erinevate
kultuuritaustaga noori nii, et nad tunneksid end kogukonna täisväärtuslike
liikmetega. Selle täideviimiseks kontakteerusime noorsootöötajatega, et leida
parima viisi, kuidas anda noortele märku, et erinevad kultuuritaustaga inimesed
rikastavad meie kogukonda. Lisasime eelnevale plaanile multikultuurse
nüansi. Üritusega soovisime näidata, et erinev taust ainult rikastab meie
elusid, muutes meid tolerantsemaks. Noored õppisid seda läbi erinevate
tegevuste, sõbrunedes nende käigus.
Meeskond õppis tegevuste planeerimist, eelarve
koostamist, teistega arvestamist ja probleemide lahendamist. Praktiseerisime
lahenduste leidmist, kui õhksohvad ei mahtunud eelarvesse. Õnneks saime tänu
headele suhetele laenata kott-toole Oidrema külakeskusest. Lisaks õnnestus meil
saada auhinnad Lääneranna Vallavalituselt, mistõttu saime suunata toetuse
ürituse muusikalisele poolele. Samuti soovis meie peaesineja kindlat tehnikat,
mille jaoks pidime enda jaoks selgeks tegema ja otsima vajalikud asjad.
Palju energiat kulutasime ürituse reklaamimisele, kus
õppisime kujundama plakatit, kirjutama tutvustust ja tegema suulist
reklaami.Jagasime enda üritust Facebookis erinevate lehtedel ja panime plakatid
üles noortekeskustes, koolides ning muudes avalikes kohtades. Tänu sellele
arenes meie meeskonnasisene suhtlus, mille käigus saime headeks sõpradeks. See
muutis koosolekud ning korralduse lõbusaks ja lihtsaks. Nii ürituse kui ka
koosolekute toimumisel arvestasime bussiliiklusega, et võimalikult palju noori/
meeskonnaliikmeid saaks osaleda. Kõik see toetas tehnoloogiliste, suhtlemis ja
eneseväljendusoskuste arenemist.
Tundsime, et järgmisel korral tuleks alustada tööd
varem ning teha seda intensiivsemalt. Soovitame teistel tiimidel oma aega
planeerida ning jaotada kohustusi. Nii tunneb igaüks, et ta on kaasatud töösse
ja tema panust hinnatakse. Aja planeerimisel tuleks seada tähtaegu, mis on
mõistlikud. Samuti aitab edukale korraldusele kaasa tööplaan, kus tööd on
jaotatud tähtsuse ning vajaduse järgi.
Osalejaid oli meie projektis kokku 117, sellele
lisandub veel ka meie korraldustiim. Osalejaid erinevast kultuuriruumist meil
väga palju kahjuks polnud, ent need, kes kohale olid tulnud, suhtlesid ja
lõimusid teistega vabas vormis. Samuti lõid need noored uusi sõprussuhteid, mis
muudavad koostöö tulevikus erinevate kultuuritaustaga noorte vahel lihtsamaks.
Jälgides noorte omavahelist suhtlust, loodame, et noored said motivatsiooni
jätkata koostööd. Kohale tulnud noored lõimusid läbi mängude, tantsu ja muusika,
mis oli ajastule vastav, aga erinevates keeltes. Nägime noori üksteisega
suhtlemas ning plaane tegemas. Loodame, et nii mõnestki vestlusest sünnib
tulevikuprojekt parandamaks meie valda.
Analüüsides hiljem üritust ja küsides tagasisidet,
leidsime, et meie üritus oli edukas. Noored nautisid ja neile meeldis. Saime ka
tagasisidet noorsootöötajatelt ja lastevanematelt, et osalejad jäid rahule.
Lisaks kuulis korraldusmeeskond ka palju kiidusõnu sujuva korralduse, mõnusa
atmosfääri ja hea esineja kohta. Ainukese miinusena saame lisada vähese
osalejate aktiivsuse erineva kultuuritaustaga noorte poolt. Leidsime, et meie
piirkonnas pole palju noori, kes oleksid erineva kultuuritaustaga, ning need,
kes on pelgavad suurt tähelepanu. Ent nii mõnigi, kes kohale tuli, sai oma
hirmudest lahti - erinevused ei tundunudki nii suured. Järgmisel korral
proovime nende noortega eelnevalt kontakti võtta ja arutleda, mida saaks
paremini teha. Selline käitumine ehk tagab tulevikus ka suurema osalejate arvu.
Suurt rolli meie ürituse korraldamisel mängis meie
kogukond. Neid inimesi, kes aitasid ürituse korraldamisele oli palju. Oidrema
külakeskus, MTÜ Lõpe Noored, Lääneranna Vallavalitsus, Lõpe Klubi, Lihula
Noortemaja ja paljud Lääneranna valla elanikud olid meile igati toeks ja abiks.
Aitäh neile!
Meie kogukond on nüüdsest teadlikum erinevatest
kultuuritaustadest ning seetõttu ka aksepteerivam. Olles ise kogukonna liikmed,
näeme, et noorte tegevusi toetatakse alati nii palju kui võimalik. Lisaks
julgustatakse noori võtma initsiatiivi, et algatada midagi uut.
Elulised oskused:
Tänu sellele projektile õppisime tegema paremat
meeskonnatööd, arvestama teiste inimestega, küsima abi, leidma lahendusi ja
tundma erinevaid kultuure. Planeerisime koosolekuid ja ürituse bussigraafikute
järgi, et osalejaid oleks võimalikult palju. Suurt rolli mängis probleemide
lahendamine- kui üks esineja ei saanud tulla pidime leidma teise, kott-toolid
läksid koos transpordiga liiga kalliks, otsisime uue lahenduse jne. Samuti oli
paljude meeskonnaliikmete jaoks dokumentatsioon. Kõik koosolekud ja otsused
tuli dokumenteerida, arved salvestada, osalejate registreerimislehed koostada
ning hiljem kõik korrastada.
Harjumused ja käitumine:
Õppisime vastutust ja kohustust, et meie ülesanded ja
tööd oleksid õigeaegselt tehtud. Paranesime kõik ajaplaneerimisel, ent selles
jäi meil ka kasvuruumi. Tundsime, et järgmisel korral tahame alustada projekti
varem ning olla veidi põhjalikumad oma ettevalmistustes. Vaatamata raskustele
ja tööle, oli meil vägagi lõbus ja hariv projekt. Nautisime selle tegemist.
Suhtumine ja väärtused:
Üritus oli täielikult algatatud meie tiimiliikmete
poolt. Soovisime pakkuda midagi teistsugust noortele, aga ka ise õppida midagi
uut. Tegevuste käigus õppisime erinevaid kultuuritaustu ja nende erinevusi,
muutudes seeläbi tolerantsemaks. Samuti pidime palju end ning teisi
tiimiliikmeid motiveerima, et kõik probleemid lahendatud saaksid. Üksteist
toetades ei tundnud ükski olukord lahendamatu.
Suhtlemise ja eneseväljendusoskused:
Suurim osa tervest korraldus oli ülesannete jagamine
vastavalt soovidele ja oskustele. Arvestasime igaühe oskuste ja vajadustega,
ent selleks pidime üksteisega suhtlema ning igaühe tugevused ja soovid leidma.
Lahendasime erinevaid ülesandeid, kasutades kriitilist mõtlemist, et leida
parim lahendus, ning eneseanalüüsi, et arutleda, mis valesti läks ja miks.
Üritust korraldades ja reklaamides pidime suhtlema erinevate inimestega nii
kirjalikult kui ka suuliselt, kasutades formaalsemat eesti keelt.
Tehnoloogilised oskused:
Kasutasime ürituse reklaamimiseks erinevaid
sotsiaalmeedia platvorme. Teavitustööd tegime suuliselt ja veebis postrit
jagades või sõnumeid saates. Plakati tegemiseks pidime end proovile panema
veebidisainis. Soovisime leida ka erinevaid mänge,mida teha või otsisime
auhindu läbi otsingumootori Google. Suurt rolli meie üritusel mängis ka
muusika ning, et leida teemale vastav otsisime Youtube’st laule
inspiratsiooniks. Osalejad pidid kasutama
tehnoloogilisi oskusi, et leida infot ürituse kohta või otsida ideid meie
stiilipeole.
Konkurssi "Pick-Up - Briti
eri" rahastas Briti Nõukogu.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar