neljapäev, 8. märts 2018

Mayday, mayday - SOS!

Ajal, mil mu päevi täidavad valdavalt sellised küsimused nagu „Kust tulevad koolikud?“, „Kas beebi saab piisavalt piima?“ või „Miks tita ei kaka?“ on ühel järjekordsel unehetkel hea võtta aeg maha ja meenutada, kuidas oli elu aasta aega tagasi.

Eelmise aasta esimesel veebruaril saime me Saue Noortekeskuse meeskonnaga positiivse teate, et oleme osutunud valituks projekti „Selge suund.“ Algamas oli teekond, mille suunda ega sihti me tol hetkel tegelikult üldse ei aimanud. Lisaks meie töötajatele kaasasime meeskonda kõik ühinevate omavalitsuste noortekeskuste töötajad, keda tegelikult väga palju polnudki – lisaks meile veel neli inimest, kellest meiega lõpuni rallisid vaid kaks. 
„Selge suund“ tõi endaga kaasa individuaalsed coachingu-sessioonid mulle kui juhile ning grupi-sessioonid tervele meie tiimile. Ma olen täiesti aus, öeldes, et üheski teises nii emotsionaalses projektis ma ei ole varem osalenud. 

Coachingul on meetodina kalduvus aidata sügavalt sisimast pinnale ujutada väga huvitavaid asju, mille olemasolust ei pruugi kandjal aimugi olla. Lisaks aitab coach-superviisor vaadata omaenese asju kellegi teise pilgu läbi. Individuaalsed sessioonid muutsid palju asju minu jaoks selgemaks, aitasid paigutada inimesi ja olukordi erinevatesse positsioonidesse ning mis kõige olulisem – aitasid mul märgata kõike seda, mida ma teen hästi. Justnimelt „Selge suund“ tegi minust juhi. Teadliku juhi, kes mõistab võetud vastutust. 
Tänu sellele, et osalesime terve meeskonnaga, tundub mulle, et minu kui juhi positsioon muutus arusaadavamaks ja kindlamaks ka mu kolleegide jaoks.

Mõnikord on nii, et mõtled nii- või naapidi, vaatad ülevalt või alt, arutad endast targemate või endast rumalamatega, aga lahendust ei leia kusagilt. Tundub, et jooksed vastu seina ja lõpuks tahaks lihtsalt alla anda ja vaadata, et kuhu see olukord ilma sekkumata ise liigub. See ongi hea koht, kus võiks toetava meetodina proovida coachingut.

Kuna „Selge suund“ mõjus peale minu sama sügavalt veel paljudele juhtidele ja nende tiimidele ning vajadus sellise toe järele on meie noortevaldkonnas endiselt suuur, siis käivitas Eesti ANK sel aastal sarnase kuid siiski veidi erineva toetusprogrammi „Kogemuste kullaproov.“ Ka sel aastal saavad valitud meeskonnad koos oma juhiga coachi toel ühtsemaks kasvada ning oma küsimustele vastuseid leida. Lisaks tööle meeskondadega toome sel aastal eraldi grupi-coachinguks kokku just juhid, sest nendest sõltub kõik. Iga grupp kohtub aasta jooksul neli korda ning läbi coach-superviisori toetava kohalolu aitavad grupi liikmed läbi oma kogemuste nii kolleege kui iseend.

Kuid see pole veel kõik!

Võibolla Sul ei ole meeskonda, kellega osaleda ja võibolla Sa ei tunne end veel piisavalt suure ja targa juhina osalemaks juhtide grupi-coachingus või võibolla Sa lihtsalt magasid registreerimise maha... Aga siiski on Sul mure, mis vajab lahendamist. Ja kohe! 
Mina olen aegade jooksul leidnud end silmitsi seismas väga paljude küsimustega, millele olen vastuseid otsinud nii iseenesest, oma kolleegidest kui ümbritsevast keskkonnast.

·       Kuidas olla samaaegselt autoriteetne ülemus ja arvestatav sõber?
·       Kuidas olla juhiks endast vanematele ja staazikamatele kolleegidele?
·       Kuidas panna ennast maksma vaatamata oma noorusele?
·       Kui minu ja meeskonna arvamused lähevad lahku, siis kelle arvamus jääb peale?
·       Kuidas motiveerida noorsootöötajaid?
·       Kuidas selgitada oma töö sisu neile, kellel sellest üldse aimu ei ole?
·       Kuidas tõsta avatud noorsootöö väärtust nii ühiskonna kui noorsootöötajate endi silmis?
·       Kas avatud noorsootöö meetodil on täna enam üldse väärtust?

Kas ka Sinu ees seisavad aegajalt sarnased küsimused? Kellelt või kellega koos oled Sa püüdnud neile lahendusi leida? Kas Sinu sees on endiselt küsimused, millele vastuseid pole justkui veel välja mõeldud?

Siin tuleb Sulla appi „Kogemuste kullaproovi“ kolmas võimalus – SOS-sessioon! See on 1,5 tundi intensiivset arutelu ja iseenda seest vastuste otsimist ning kogu protsessi toetab ja aitab suunata meie coach-superviisori Anne Õuemaa. 
Nendeks kohtumisteks ei ole vaja kusagile kaugele kohale minna – need toimuvad skype’i vahendusel seal, kus Sa end kõige paremini tunned. Võibolla ei leia Sa selle pooleteise tunni jooksul õigeid vastuseid kõikidele oma küsimustele, kuid ma olen kindel, et oma kõige põletavamale probleemile leiad lahendussuuna, milles liikuma hakata.

„Kogemuste kullaproov“ kestab terve 2018. aasta ning ma soovitan Sul kindlasti SOS-sessiooni võimalust kasutada. See ei maksa Sulle midagi, aga võib tagasi anda väga palju. Kui teema Sind huvitama hakkas, siis mine www.ank.ee ja vajuta südamekujulist SOS-nuppu :)


PS! „Kogemuste kullaproovi“ viib ellu Eesti Avatud Noortekeskuste Ühendus ning toetab rahaliselt Hasartmängumaksu Nõukogu.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar