esmaspäev, 23. veebruar 2015

Ma olen Väljavalitu!

Mõned asjad, mis meie ellu tulevad, on lihtsalt ette nähtud. Mina ei tea, kelle poolt ja kes see viitsib kõikide inimeste radu jälgida, et sinna õigel ajal kive ja vahvaid inimesi ette veeretada, aga ma olen kindel, et just nii see on.

Osalesin hiljuti Tallinna Ülikooli Pedagoogilises Seminaris toimunud praktikajuhendajate avaseminaril, kus üks kooli esindajatest toonitas, et õppurite vastuvõtmisel hindavad nad kriitiliselt õppima asuja tahet ja soovi just seda konkreetset eriala omandada. 12 aastat tagasi püüdsid nad ilmselt ka minu sisseastumisvestlusel sellest aru saada ja tundub, et jätsin üsna veenva mulje, kuigi ma ei tea siiamaani, kuidas ma üldse selle kooli ja eriala tookord avastasin, sest sellist sõna nagu "noorsootöö" polnud ma vist küll enne kunagi kuulnudki. Aga ju siis pidi nii minema...

Või siis teine näide sellest, kuidas ma kolm suve tagasi oma kahe venna ja pojaga Krimmi puhkama sõitsin (mõni lugeja kindlasti teab, et just seal – endisel Ukraina poolsaarel viisin ma 9 aastat tagasi ellu oma aastast EVT-projekti) ning kohtasin seal olles noori eesti mehi, kes samal ajal samas kohas puhkamas. Ühega nendest ärkame nüüd hommikuti koos... Meie teed lihtsalt viisid just sellel päeval just sellesse kohta – kodust 2000km kaugusele, et seal teineteist leida :)

Ma olen noorsootöötaja.
Eesti ANK on minu elus olnud sellest ajast peale, kui ma 10 aastat tagasi seda tööd Saue Noortekeskuses alustasin. Uudishimulik ja sotsiaalne nagu ma olen, pressisin ennast ikka toonase juhatajaga Eesti ANK üldkogudele ja kohtumistele kaasa. Esimene pakkumine juhatusse kandideerida tuli sellelt samalt juhatajalt, 2009. aastal toimunud kevadisel üldkogul ja ringreisil. See pakkumine tuli aga nii valel ajal kui veel tulla sai, sest kiired arvutused (mul on täna viieaastane poeg!) näitavad, et ma (loe: me) ei saanud tol hetkel kuidagi liituda ega panustada. Mis Te arvate, et mu ülemus teadis, et ma rase olen või? Muidugi mitte! Seega, Eesti ANK koos oma juhatusse uute liikmete otsimisega sundis mind tookord saladust päevavalgele tooma :D Ja ma ei olnud ainuke!

Aga lastel on komme kasvada.


Ja 2013. aastal, samal ajal, olin ma valmis. Ma olin suureks saanud ja valmis vastutust võtma. Ühena Eestimaa vanimatest noortekeskustest (ikka seesama Saue), mille juhiks ma vahepeal olin jõudnud saada, tundus see nii loomulik, et oma kogemustepagasiga on meie püha kohus panustada ka üle-eestiliselt. Mäletan väga hästi seda üldkogu seal Järvakandis. Õhtuseid mänge, kus plastmasslusikatega tuli vett suust suhu edasi anda... Oi seda kampaaniat, neid lubadusi...

Järgmisel hommikul sai minust Väljavalitu!

Sellest on tänaseks möödas kõigest kaks aastat, aga teisi nii teguderohkeid annab otsida. Ma olen nende kahe aasta jooksul kasvanud rohkem kui vist kogu eelmise elu jooksul kokku. Erialaselt. Juhatuse liikme staatus ei tähenda sugugi ainult seda, et saan ilusa kleidi selga tõmmata ja mööda erinevaid maailma asutusi Eesti ANKi esindamas käia. Ei. See tähendab tundidepikkuseid juhatuse koosolekuid, see tähendab väsitavaid välislähetusi, see tähendab inimestele "nuiaga pähe tagumist", et nad ometi aru saaksid, miks ja mis tööd me teeme. See tähendab hilisöiseid projektide lugemisi-kommenteerimisi, varahommikusi arvamuseavaldusi, artiklite kirjutamist. See tähendab, et tuleb olla kohal – siin ja praegu. See tähendab lugematuid kohtumisi kõikide meie ala proffide ja spetsidega nii siin- kui sealpool piire. See tähendab sündmuste korraldamist, koordineerimist, elluviimist, aruandmist. See tähendab kompromisside leidmist ja järeleandmisi...

Ja ometi...

Ma pole näinud ühtki nii hästi ja operatiivselt toimivat meeskonda (kui Saue Noortekeskuse pere muidugi välja arvata) vaatamata asjaolule, et kõik liikmed on mööda Eestimaad laiali. Siin tiimis on kõik võrdsed ja kõigi arvamus on oluline. Siin vaieldakse otsused omavahel selgeks ja kui need siis lõpuks langetatakse, on kõik nendega nõus. Eesti ANK juhatusse kuuluvad Eestimaa noorsootöö tippteadjad, kelle käe alla soovitan õppima-arenema-edenema minna igaühel, kes selles valdkonnas pikemalt tegutseda plaanib.

Ma olen alati arvanud, et Eesti ANK on noortekeskuse jaoks selline kvaliteedimärk – põhimõtteliselt – kui Sinu keskus ei kuulu Eesti ANKi, siis seda pole sama hästi kui olemas. Aga juhatusse kuulumine on veel klass omaette – siin tunnen ennast tõesti kui Väljavalitu ja ütlen alati ja igal pool uhkusega, et ma olen Eesti ANK JUHATUSE LIIGE!

Ma ei kahetse juhatuses olemise aegadest mitte ühtegi hetke ja võite kindlad olla, et ma kandideerin veel tagasi :)

Kristi Kruus, Saue NK, Eesti ANK juhatus



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar